A A A K K K
для людей із порушенням зору
Лівинецька сільська територіальна громада
Чернівецька область, Дністровський район

Місцеві бюджети Буковини отримали 52,2 млн грн податку на нерухоме майно

Дата: 11.08.2022 21:44
Кількість переглядів: 51

З початку 2022 року суб’єкти господарювання та жителі Буковини сплатили понад 52,2 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Порівняно з аналогічним періодом минулого року, територіальні громади у своє розпорядження отримали на 10,1 млн грн більше. Із зазначеної суми, громадяни сплатили 11,5 млн грн, а юридичні особи – 40,7 млн грн  – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

У податковій службі нагадують, юридичні особи-власники нерухомості самостійно подають відповідні декларації до податкової служби, обчислюють і сплачують податок.

Щодо платників - фізичних осіб,  дані платники у 2022 році сплачують податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2021 рік. Податківці зауважують, що сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані не всі фізичні особи, а лише ті, які володіють квартирою або квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв. м, і будинком, площею більше 120 кв. метрів. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв. м, тобто податок нараховується лише на «зайві» квадратні метри.

До відома: З метою усунення розбіжностей щодо даних, наявних в органах ДПС про власників майна та площ, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки мають право звернутися до Центрів обслуговування платників та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

Адреси центрів обслуговування платників: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/

У податковій службі акцентують, буковинцям слід знати, податок на нерухомість – місцевий податок. Відтак, радять усім власникам майна своєчасно сплатити податок до бюджетів громад та не ухилятися від сплати даного податку, оскільки внесок кожного платника податків – надзвичайно важливий для бюджетної стабільності громад.

Комунікаційна податкова платформа - новий ефективний формат діалогу

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області для спілкування з представниками асоціацій, професійних об’єднань, які захищають інтереси платників податків, а також народних обранців і членів консультативно-дорадчих й інших допоміжних органів, які представляють позицію громад діє Комунікаційна податкова платформа.

Запрошуємо до участі в роботі платформи! Для оперативного зв’язку з учасниками платформи створено окрему електронну скриньку платформи  [email protected]

Для організацій зустрічей надсилайте звернення з питаннями, які потребують розгляду.

У зверненнях серед обов’язкових реквізитів необхідно вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону.

Щоб отримати інформаційну підтримку - долучайтеся!

До сектору інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Чернівецькій області можна телефонувати – 0372(545675).

Порядок нарахування земельного податку, у разі якщо земельна ділянка перебуває у спільній сумісній власності кількох фізосіб

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснили,  що відповідно до п. «а» ст. 80 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) суб’єктами права власності на землю є громадяни та юридичні особи – на землі приватної власності.

Пунктом 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що підставою для нарахування земельного податку є: дані державного земельного кадастру; дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю); дані сертифікатів на право на земельні частки (паї); рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв); дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, земельну частку (пай), відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, нарахування податку фізичним особам здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Пунктом 286.6 ст. 286 ПКУ визначено, що за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах – якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2) пропорційно належній частці кожної особи – якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3) пропорційно належній частці кожної особи – якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

Таким чином, фізичним особам – співвласникам земельної ділянки, яка перебуває у їх спільній сумісній власності, контролюючий орган нараховує земельний податок кожній з таких осіб:

у рівних частинах – якщо земельна ділянка не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначених за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

пропорційно належній частці кожної особи – якщо земельна ділянка поділена в натурі.

Водночас, платники плати за землю, відповідно до п. 286.5 ст. 286 ПКУ, мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 ПКУ) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо: розміру площі та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 та 281.5 ст. 286 ПКУ; розміру ставки земельного податку; нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь