Моніторинг якості освіти
Моніторинг якості освіти − це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Моніторинг може бути:
🔸ВНУТРІШНІЙ - ініціює та проводить сам заклад освіти
🔸ЗОВНІШНІЙ - проводять юрособи, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності
Методами проведення дослідження під час моніторингу можуть бути:
🔸 опитування (анкетування, інтерв’ювання);
🔸 тестування;
🔸 спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладах освіти;
🔸 фокус-група;
🔸 аналіз документації закладів освіти, їх засновників;
🔸 аналіз статистичних даних про стан системи освіти за встановленими формами звітності;
🔸 інші методи, визначені у Програмі.
Моніторинг може проводитися у формі:
✔ безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, інтерв’ювання тощо);
✔ опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі, із залученням експертів тощо);
✔ одержання інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації тощо).
Корисні матеріали:
🔹 Рекомендації Державної служби якості освіти України 👉 https://sqe.gov.ua/vnutrishniy-monitoring-rezultativ-n/
🔹 Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» 👉 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20#n14
