Ринок землі: які документи необхідні для підтвердження джерела походження коштів?
Під час купівлі-продажу, договорів ренти, міни земельної ділянки сільськогосподарського призначення нотаріус зобов’язаний перевірити джерела походження коштів або інших активів покупця.
Документами, що підтверджують джерела походження коштів, є:
- декларація про майновий стан і доходи;
- декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру або декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або органу місцевого самоврядування;
- річна (квартальна, інша) фінансова та/або податкова звітність юридичної особи набувача та фізичної особи підприємця (за наявності), яка отримана нотаріусом від набувача (баланс, витяги, що містять дані про прибутки та збитки господарської діяльності, податкова декларація з додатками);
- фінансова звітність юридичної особи набувача, що оприлюднена відповідно до вимог законодавства;
- інші документи, що підтверджують джерела походження коштів.
Нотаріус для встановлення джерел походження коштів може використовувати офіційні документи, публічну інформацію, зокрема відомості Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що формується та ведеться Національним агентством із питань запобігання корупції, а також інформацію, отриману від набувача.