Електронний підпис: за сервісною послугою щодо отримання електронних довірчих послуг звернулось 2886 буковинців
З початку 2022 року послугами підрозділу Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області скористались 2886 буковинців. Платники звернулись до податкової служби за сервісною послугою щодо отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
У відомстві наголошують, електронні довірчі послуги надаються усім без винятку суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі. Слід знати, діють вони два роки, а ще з їхньою допомогою можна без проблем працювати з усіма електронними державними сервісам.
Крім того, податківці інформують, що термін дії електронного підпису під час воєнного стану продовжено. Таку постанову ухвалив Уряд на період воєнного стану в Україні.
Для продовження електронного підпису користувачам не потрібно фізично відвідувати надавача електронних довірчих послуг для перевидачі КЕП.
Відтак, на основі раніше створених ключів платники можуть самостійно сформувати новий КЕП на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (https://acskidd.gov.ua).
Сервісом повторного (дистанційного) для формування сертифікатів зможуть скористатись лише ті користувачі, які мають:
чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
незмінні реєстраційні дані (П.І.Б., адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Отримати довідкову інформацію можна зателефонувавши до підрозділу Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області за тел.: (0372)51-43-79.
Буковинці зобов’язані задекларувати доходи від надання майна в оренду
В Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують громадянам, які здають в оренду житлову чи іншу нерухомість та рухоме майно про обов’язок задекларувати отримані доходи.
Відповідно до статті 164 Податкового кодексу декларуванню підлягають доходи, отримані від надання в оренду житлових приміщень, гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.
Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендар. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків.
Якщо ж нерухомість орендує фізична особа, то ПДФО та військовий збір сплачує власник майна.
Громадяни можуть подати декларацію за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет». Скористатись зазначеним сервісом зможуть фізичні особи, які мають особистий ключ кваліфікованого електронного підпису.
Так, в розділі «Податкова декларація про майновий стан і доходи» можна сформувати декларацію з частковим заповненням на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих, виплачених доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та відомостей щодо об'єктів нерухомого, рухомого майна.
До відома платників: на допомогу громадянам ДПС України розробила довідник щодо правил декларування доходів за 2021 рік (https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2022/
При продажу товарів за допомогою платіжних карт продавець зобов’язаний надати покупцю розрахунковий документ
Головне управління ДПС у Чернівецькій області звертає увагу, що відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) – оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Місце проведення розрахунків – місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Детальніше: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/580942.html
Хто сплачує транспортний податок у разі передачі легкового автомобіля у фінансовий лізинг ?
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, згідно з п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 розд. ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з транспортного податку (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 415 «Про затвердження форми Податкової декларації з транспортного податку».
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, Декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).
Відповідно до п. п. «б» п. п. 14.1.97 п. 14.1 ст. 14 ПКУ фінансовий лізинг – господарська операція юридичної особи (лізингодавця), за якою лізингодавець передає лізингоодержувачу майно, яке є основним засобом і придбане або виготовлене лізингодавцем, а також усі ризики та винагороди, пов’язані з правом володіння та користування об’єктом фінансового лізингу.
Терміни «фінансовий лізинг» та «фінансова оренда» для цілей ПКУ є тотожними.
Лізинг вважається фінансовим за наявності хоча б однієї з таких умов:
об’єкт лізингу передається на строк, протягом якого амортизується не менш як 75 відс. його первісної вартості, а лізингоодержувач зобов’язаний на підставі лізингового договору та протягом строку його дії придбати об’єкт лізингу з подальшим переходом права власності від лізингодавця до лізингоодержувача за ціною, визначеною у такому лізинговому договорі;
балансова (залишкова) вартість об’єкта лізингу на момент закінчення дії лізингового договору, передбаченого таким договором, становить не більш як 25 відс. первісної вартості ціни такого об’єкта лізингу, що діє на початок строку дії лізингового договору;
сума лізингових платежів, зазначених у договорі лізингу на момент укладення такого договору, дорівнює первісній вартості об’єкта лізингу або перевищує її;
майно, що передається у лізинг, виготовлене за замовленням лізингоодержувача та після закінчення дії лізингового договору не може бути використаним іншими особами, крім лізингоодержувача, виходячи з його технологічних та якісних характеристик.
Враховуючи викладене, при передачі легкового автомобіля у фінансовий лізинг, платником транспортного податку щодо транспортних засобів, зареєстрованих в Україні згідно з чинним законодавством, є лізингодавець (юридична особа – власник транспортного засобу). При цьому Декларація подається за місцем реєстрації об’єкта оподаткування протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а сплата транспортного податку здійснюється з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.