Легальна зайнятість та достойна оплата праці – запорука соціального захисту і гідних пенсійних виплат!

Дата: 01.04.2022 19:47
Кількість переглядів: 346

Фото без описуПенсія – це не допомога і не подарунок від держави, а індивідуальний результат багаторічної праці кожного зокрема.

Щоб отримувати в майбутньому пенсійні виплати, вже сьогодні кожен громадянин повинен дбати про набуття страхового стажу.  Розрахунок пенсійної виплати та визначення права на її призначення здійснюються на основі даних про тривалість страхового стажу, величини офіційно задекларованого заробітку та сум сплачених з нього внесків. Згідно з чинним законодавством, страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в розмірі, не меншому за мінімальний.

Прикро, що не всі роботодавці розуміють важливість дотримання норм трудового законодавства, які є основою забезпечення соціального захисту працівників та гідних пенсій у літньому віці. З метою сплати якомога менших сум податків та платежів окремі роботодавці вдаються до застосування різних схем мінімізації заробітної плати найманим працівникам. Зокрема, декларують неповну зайнятість, укладають договори цивільно-правового характеру замість трудових, мінімізують зарплату як собі, так і підлеглим, або взагалі не декларують, прирікаючи таким чином їх та себе на мізерні пенсійні виплати при досягненні пенсійного віку.

На жаль, почасти й самі працівники безвідповідально ставляться до свого пенсійного майбутнього, погоджуючись на нелегальні умови праці та її оплати. В результаті при досягненні пенсійного віку такі люди опиняються в скрутній ситуації, не маючи достатніх підстав для реалізації права на пенсійне забезпечення. У кращому випадку, отримують мінімальний розмір пенсії та виявляють нерозуміння такому призначенню, адже все життя працювали та отримували непогані заробітки. При цьому не беруть до уваги того, що заробітна плата «в конверті» при обчисленні пенсії не враховується, а відсутність належного оформлення трудових відносин з роботодавцем позбавляє можливості зарахування періодів роботи до страхового стажу, який є головним чинником при визначенні  права на пенсійне забезпечення.

Від повноти сплати єдиного соціального внеску усіма роботодавцями, фізичними особами-підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, залежить стабільність і повнота виплати пенсій нашим батькам, за яких наше покоління несе відповідальність.        

Шановні роботодавці!

Закликаємо вас легалізувати зайнятість працівників та заробітну плату!

Оформляйте з працівниками офіційні трудові договори, справедливо оплачуйте їхню працю, своєчасно й у повному обсязі сплачуйте внески. Тільки за таких умов люди, які у вас працюють, будуть соціально захищеними та матимуть впевненість у завтрашньому дні, а ви здобудете репутацію порядного і чесного керівника, яка є основою  успішної діяльності.

Шановні краяни!

Не погоджуйтесь на тіньову зайнятість, не позбавляйте себе соціального захисту сьогодні та спокійної старості в майбутньому!

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Наймаючись на роботу, думайте про своє майбутнє

Нажаль сьогодні існує заробітна плата «в конверті», але пенсії «в конверті» не існує. Той, хто отримує нелегальну заробітну плату чи має інше неоформлене джерело доходу, вдовольняється забезпеченим сьогоденням і не дбає про своє майбутнє, ризикує опинитися у злиднях на старості років

Важливо пам’ятати, відсутність цивілізованих трудових відносин не лише позбавляє працівників захисту від незаконного звільнення, гарантованої виплати заробітної плати двічі на місяць, права на щорічну відпустку, соціальну відпустку у зв’язку із вагітністю та пологами, оплачуваних лікарняних, інших соціальних виплат, а й прирікає їх на мізерні пенсії у майбутньому.

Наполегливо рекомендуємо найманим працівникам відстоювати свої права і не погоджуватися на неофіційні трудові відносини й оплату праці «в конвертах». Не дозволяйте працедавцям маніпулювати вами і позбавляти чесно зароблених коштів та гідних пенсійних перспектив.

 

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА: ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

Що таке електронна трудова книжка?

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки, який містить відомості щодо набутого працівником стажу, а також записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення,  заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Тобто, все як і в паперовій трудовій книжці.

Чи на часі такий електронний сервіс?

Безумовно, так. Електронний сервіс націлений на удосконалення обліку трудової діяльності українців, зменшення паперового документообігу, спрощення доступу до інформації про набутий стаж.

Запровадження цього документу полегшить життя майбутнім пенсіонерам: електронна трудова книжка дасть можливість, при досягненні людиною пенсійного віку призначати їй пенсію автоматично, позбавить необхідності особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України.

Вкрай необхідно, саме сьогодні, подбати про майбутніх пенсіонерів, зберегти дані про трудовий стаж в одному Реєстрі, щоб у майбутньому спростити громадянам процес збирання документів для призначення пенсії та зменшити негативні наслідки втрати паперових документів, їх фізичного пошкодження чи знищення.

Хто має право завантажувати скан-копію паперового документа?

Відсканована трудова книжка може бути подана як застрахованою особою через персональний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України portal.pfu.gov.ua так і роботодавцем через кабінет страхувальника на вебпорталі.

Скан-копії яких документів окрім паперової трудової книжки потрібно надавати?

До електронної трудової книжки треба завантажити всі документи, що впливають на розрахунок стажу. Окрім трудової книжки, це можуть бути документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи.

Наприклад, до 01.01.2004 до трудового стажу враховується навчання у закладах вищої освіти на денній формі, тому потрібно подати скан-копію диплому.

Скан-копії яких документів подає фізична особа-підприємець?

Щодо власної підприємницької діяльності жодних записів в електронній трудовій книжці робити не потрібно. Рекомендовано ФОП подати через персональний кабінет скан-копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію ФОП або довідку з Державної податкової служби про облік як суб’єкта підприємницької діяльності.

 Як застрахованій особі переглянути відомості про трудову діяльність після перенесення їх в електронний формат?

Відомості про трудову діяльність, які наявні в електронній трудовій книжці, після оцифрування документів про стаж, можливо переглянути в персональному кабінеті на вебпорталі у розділі «Електронна трудова книжка», вкладка «Відцифрована ЕТК».

 

Чи має доступ роботодавець до електронної трудової свого працівника?

Страхувальник отримає доступ до електронної трудової книжки у вигляді Витягу з ЕТК «Відомості про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб», якщо працівник у власному електронному кабінеті надасть йому доступ для формування Витягу, вказавши у вкладці «Доступ до ЕТК» код ЄДРПОУ свого роботодавця.

 Працедавець може сформувати Витяг з ЕТК на працівника (якщо таким було надано доступ) в кабінеті страхувальника у вкладці «Запит на отримання електронних документів».

 

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь