Платники єдиного податку першої групи з 01 січня 2022 року не зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО

Дата: 29.12.2021 18:22
Кількість переглядів: 207

Фото без описуУ Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що платники єдиного податку І групи з 01.01.2022 року не зобов’язані реєструвати та застосовувати РРО/ПРРО.

Уряд України та органи виконавчої влади не планують запровадження РРО/ПРРО для платників І групи Єдиного податку з 01.01.2022 року.

Ведення обліку товарних запасів або якогось іншого додаткового обліку з 01.01.2022 року для платників Єдиного податку І групи не передбачається.

Платники Єдиного податку ІІ-ІV групи, які не зареєстровані платниками ПДВ та не здійснюють реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, облік товарних запасів не ведуть.

 

Платникам єдиного податку: Навчальний модуль РРО легко і доступно

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що на сайті ДПСУ розміщено інфографіку  «НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ РРО ЛЕГКО І ДОСТУПНО».

 Детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/prezentatsiyni-materiali/542410.html

Актуальне запитання: На яких суб'єктів господарювання поширюються вимоги наказу Мінфіну від 03.09.2021 № 496 щодо ведення обліку товарних запасів?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 «Про затвердження Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку» (далі – Порядок № 496), який набрав чинності 26.11.2021 визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.

При цьому, дія Порядку № 496 не поширюється на платників єдиного податку першої групи.

Із загального числа платників єдиного податку другої – четвертої груп (фізичних осіб – підприємців) вимоги Порядку № 496 поширюються виключно на платників, визначених п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, які здійснюють:

реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Разом з тим, вимоги Порядку № 496 поширюються на фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи, які зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Водночас, Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Перелік обов’язкових реквізитів первинних документів

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід. Тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого платника. При цьому, платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Звертаємо увагу, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені як у паперовій так і  в електронній формі. Разом з тим, встановлено обов’язковість наявності наступних реквізитів:

назва документа (форми);  дата складання;  назва підприємства, від імені якого складено документ;  зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції;  посада осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;  особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Суб’єкти господарювання також можуть зазначати і додаткові реквізити. Зокрема: ідентифікаційний код суб’єкта господарювання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, номер документа, підстава, для здійснення операцій, дані про документ що засвідчує особу – одержувача тощо. Слід пам’ятати, що вільні рядки в первинних документах підлягають обов’язковому прокреслюванню.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь