Платники єдиного податку першої групи з 01 січня 2022 року не зобов’язані застосовувати РРО/ПРРО
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що платники єдиного податку І групи з 01.01.2022 року не зобов’язані реєструвати та застосовувати РРО/ПРРО.
Уряд України та органи виконавчої влади не планують запровадження РРО/ПРРО для платників І групи Єдиного податку з 01.01.2022 року.
Ведення обліку товарних запасів або якогось іншого додаткового обліку з 01.01.2022 року для платників Єдиного податку І групи не передбачається.
Платники Єдиного податку ІІ-ІV групи, які не зареєстровані платниками ПДВ та не здійснюють реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, облік товарних запасів не ведуть.
Платникам єдиного податку: Навчальний модуль РРО легко і доступно
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що на сайті ДПСУ розміщено інфографіку «НАВЧАЛЬНИЙ МОДУЛЬ РРО ЛЕГКО І ДОСТУПНО».
Детальніше за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/prezentatsiyni-materiali/542410.html
Актуальне запитання: На яких суб'єктів господарювання поширюються вимоги наказу Мінфіну від 03.09.2021 № 496 щодо ведення обліку товарних запасів?
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 «Про затвердження Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку» (далі – Порядок № 496), який набрав чинності 26.11.2021 визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
При цьому, дія Порядку № 496 не поширюється на платників єдиного податку першої групи.
Із загального числа платників єдиного податку другої – четвертої груп (фізичних осіб – підприємців) вимоги Порядку № 496 поширюються виключно на платників, визначених п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, які здійснюють:
реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;
реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Разом з тим, вимоги Порядку № 496 поширюються на фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи, які зареєстровані платниками податку на додану вартість.
Водночас, Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Перелік обов’язкових реквізитів первинних документів
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід. Тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого платника. При цьому, платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Звертаємо увагу, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені як у паперовій так і в електронній формі. Разом з тим, встановлено обов’язковість наявності наступних реквізитів:
назва документа (форми); дата складання; назва підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; посада осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Суб’єкти господарювання також можуть зазначати і додаткові реквізити. Зокрема: ідентифікаційний код суб’єкта господарювання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, номер документа, підстава, для здійснення операцій, дані про документ що засвідчує особу – одержувача тощо. Слід пам’ятати, що вільні рядки в первинних документах підлягають обов’язковому прокреслюванню.