РРО/ПРРО для приватних підприємців: Хто зобов’язаний використовувати у 2022 році
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, платники податків можуть ознайомитись з інфографікою щодо застосування РРО/ПРРО за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/542094.html
Аудитори податкової служби Буковини додатково поповнили бюджет на 41,0 мільйон гривень
За інформацією заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан податкові аудитори у січні – листопаді 2021 року провели 586 перевірок (39 планових, 166 позапланових та 381 фактичну перевірку).
Перевірками донараховано понад 24,4 млн грн узгоджених сум податкових зобов’язань, що на 10,6 млн грн більше як за аналогічний період торік.
Також, за вказаний період за результатами проведених перевірок зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 15,9 млн. грн. та залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду на суму 3,0 млн грн. Суму ПДВ заявлену до відшкодування з бюджету зменшено на 4,1 млн грн.
Із донарахованих сум за актами перевірок поточного року та минулих років впродовж січня - листопада 2021 року надійшло до бюджету понад 41,0 млн грн несплачених податкових зобов‘язань.
Наталія Чернівчан відзначає, враховуючи «карантинний мораторій» на деякі види перевірок сьогодні у податківців під особливою увагою фактичні перевірки з питань: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання й транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва й обігу спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених пп. 80.2.2, 80.2.3 та пп. 80.2.5 Кодексу.
Коли ФОПи-«єдинники» мають подавати єдину звітність з ЄП та ЄСВ за 2021 рік
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, базою нарахування єдиного соціального внеску для фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), що підлягає оподаткуванню ПДФО. Для підприємців – платників єдиного податку першої – третьої груп базою нарахування ЄСВ є сума, визначена такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.
При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць і встановлена у розмірі 22% від мінімальної заробітної плати для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій). Ця норма регулюється статтею 8 Закону України № 1774-VІІІ від 6 грудня 2016 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
ФОП на загальній системі та платники єдиного податку, звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують соціальну допомогу чи пенсію.
ФОП на єдиному податку, на загальній системі та особи, які провадять незалежну професійну діяльність сплачують ЄСВ до 19 числа місяця, що йде за звітним кварталом.
Звітність по ЄСВ за найманих працівників, до контролюючого органу, подається поквартально, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Нараховані за себе суми ЄСВ фізичні особи - підприємці 1-ї та 2-ї групи відображають в складі «Декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця» за 2021 рік в Додатку 1 (Розрахунок ЄСВ).
Строк подання – до 1 березня 2022 року.
Нараховані за себе суми ЄСВ фізичні особи - підприємці 3-ої групи за ввесь рік відображають у складі «Декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця» за 2021 рік в Додатку 1 (Розрахунок ЄСВ).
Період створення звіту з Додатком 1 – IV квартал 2021 р., строк подання – до 9 лютого 2022 року.
Додатково: алгоритм заповнення додатку 1 до декларації з ЄП та ЄСВ.
Розділ 9 Додатка 1 заповнюється наступним чином:
у графі 2 «Самостійно визначена сума, на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) з урахуванням максимальної величини» – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається самостійно визначена сума доходу, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, та не більшою максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.
Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску – максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює 15 розмірів МЗП, на яку нараховується ЄСВ;
у графі 3 «Розмір єдиного внеску» – зазначається ставка єдиного внеску 22%;
у графі 4 «Сума нарахованого єдиного внеску» – відображається сума єдиного внеску, розрахована шляхом множення суми, зазначеної у графі 2, на розмір єдиного внеску в розрізі кожного місяця, зазначений у графі 3.
Усі графи розд. 9 заповнюються в розрізі календарних місяців.
Показники граф 2 та 4 розд. 9 підсумовуються у рядку «Усього».
У випадках звільнення від нарахування та сплати єдиного внеску графи 2, 3 та 4 не заповнюються.
У разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання – ФОП факту реалізації товарів, які обліковані не за встановленою формою, застосовується фінансова санкція
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, що ст. 20 Закону №265 визначено, що до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти нмдг. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Разом з тим, ст. 26 Закону №265 передбачено, що посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 155-1 КУпАП порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, – тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п’яти нмдг і на посадових осіб – від п’яти до десяти нмдг
За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від п’яти до десяти нмдг і на посадових осіб – від десяти до двадцяти нмдг.
Враховуючи викладене вище, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання – ФОП факту реалізації товарів, які обліковані не за формою, визначеною додатком до Порядку №496, та/або не надання під час проведення перевірки документів, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), до такого суб’єкта господарювання застосовується фінансова санкція, передбачена ст. 20 Закону №265 – у розмірі подвійної вартості таких товарів, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, та адміністративна відповідальність передбачена ст. 155-1 КУпАП.
Детально у підкатегорії 109.02 «ЗІР»