A A A K K K
для людей із порушенням зору
Лівинецька сільська територіальна громада
Чернівецька область, Дністровський район

20 порад дитині, як потоваришувати з однокласником з РАС

Дата: 20.10.2021 14:43
Кількість переглядів: 307

Фото без описуЯкщо у твого однокласника чи однокласниці аутизм, то скористайся порадами з переліченого нижче.

Залучай

1. Прояви ініціативу, щоб залучити його – він може відчайдушно хотіти, щоб його прийняли, але може не знати, як попросити. Запроси приєднатися до гри чи сумісної діяльності, поясни правила простими зрозумілими фразами.

2. Знайди спільні інтереси. Буде набагато простіше поговорити або поділитися тим, що вам обом подобається робити (дивитися фільми, займатися спортом чи музикою, читати книжки, переглядати телешоу тощо).

3. Заохочуй його пробувати нові речі, тому що іноді він може боятися нового. Не ігноруй, навіть якщо тобі здається, що він тебе не помічає. Пропонуй, та не наполягай. Не засмучуйся, якщо спроба виявиться невдалою. Краще запропонуй знову, але пізніше.

Спілкуйся

4. Спілкуйся чітко. Говори зі зрозумілою швидкістю та гучністю. Може бути корисно використовувати короткі речення. Підсилюй сказане жестами та мімікою.

5. Говори буквально. Не використовуй неоднозначні висловлювання, метафори, гру слів. 

6. Давай зворотний зв'язок. Якщо твій однокласник з аутизмом робить щось не так, це нормально ввічливо сказати йому про це й обов'язково пояснити, як правильно, бо він може не знати.

7. Знайди час, щоб сказати «привіт», коли побачиш свого однокласника з аутизмом. Навіть якщо ти поспішаєш і проходиш повз у коридорі школи, просто скажи «привіт».

8. Будь наполегливим і терплячим, пам’ятай, що твоєму однокласнику з аутизмом може знадобитися більше часу, щоб відповісти, ніж іншим людям. Це не обов'язково означає, що він не зацікавлений.

Зрозумій

9. Пам'ятай про сенсорну чутливість друга. Йому може бути незручно в певних ситуаціях або місцях (натовп, шум тощо). Запитай, чи все у нього добре. Іноді йому може знадобитися короткий відпочинок.

10. Дізнайся, чим він цікавиться чи до цього має хист. Запропонуй способи це реалізувати. 

11. Став питання. Запитай вчителя або асистента вчителя, якщо ти не розумієш поведінку однокласника з аутизмом. Як зрозумієш, ти зможеш допомогти другу.

12. Попроси когось зі школи – вчителя, асистента вчителя, асистента дитини – про те, щоб отримати додаткову інформацію про аутизм.

13. Якщо твій однокласник з аутизмом «злякався», це, ймовірно, тому, що він намагається щось донести, а не тому, що він просто дивний. Щось дійсно може його турбувати, або він розчарований чимось і не може про це сказати. Спробуй зрозуміти. Попроси допомоги вчителя або іншого дорослого.

Поважай

14. Прийми його або її відмінності та поважай сильні сторони так само як і будь-якого іншого твого друга.

15. Не бійся, твій однокласник з аутизмом – така дитина, як і ти, але їй потрібна допомога.

16. Заступайся. Якщо ти бачиш, як хтось дражнить або знущається з нього, скажи кривдникам, що це не окей. Не дражни. Іноді він може не розуміти жарти й не бачити, що над ним знущаються. Якщо помітиш щось подібне, відведи кривдника вбік і попроси зупинитися. Якщо ти стурбований тим, що з однокласника знущаються і до твоїх прохань не дослуховуються, повідом про це вчителя або асистента.

17. Будь корисним, але не перестарайся, бо це може змусити його відчувати себе незручно. Нехай він спробує зробити щось спочатку сам, а потім допоможи, якщо це буде потрібно. Попроси його щось зробити з тобою разом, але не просто пояснюй йому це, а покажи, що робити, аби він міг тебе наслідувати.

18. Скажи йому/їй щось приємне (комплімент), коли ця дитина робить гарно якусь справу. Ти можеш її підбадьорити, похвалити або просто сказати «чудова робота». Такі діти люблять отримувати компліменти так само як і ти!

19. Іноді нормально втомлюватися від спілкування, хотіти пограти наодинці чи з кимось іншим. Адже також потрібно приділяти увагу й іншим друзям. Якщо однокласник з аутизмом не залишає тебе наодинці після того, як ти ввічливо, але чітко попросив/ла про це, скажи вчителю чи іншій дорослій людині, яка зможе тобі допомогти вийти з цієї ситуації тактовно.

20. Знайди щось, що в нього класно виходить, і продемонструй своє захоплення. Деякі діти з аутизмом чудово володіють математикою, орфографією чи комп’ютером, або чудово пам’ятають розклад занять. Можливо, його приховані таланти стануть у пригоді й ви зможете допомогти одне одному.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь