Якість освіти найбільшою мірою залежить від якості взаємодії вчителів та учнів.
Чи відповідає педагогічна діяльність учителів НУШ вимогам освітнього законодавства і професійного стандарту учителя?
На це запитання намагалися дати відповідь педагогічні працівники Лівинецької громади 30 квітня 2025 р. на зустрічі з начальницею управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області.
Оксана Михайлівна зауважила: «Кожен учитель під час планування освітнього процесу, планування взаємодії з учнями на конкретному уроці має відповідально ставитись до вибору форм і методів роботи, які будуть ефективними не тільки для формування конкретних предметних компетентностей, а й ключових, які сприятимуть розвитку наскрізних умінь, плеканню цінностей».
На зустрічі детально проаналізовано узагальнені результати спостережень за діяльністю вчителів області на уроках з різних дисциплін під час проведення інституційних аудитів, закцентовано увагу на типових недоліках взаємодії вчителя та учнів, проблемах у використанні освітніх технологій, реалізації виховних цілей.
Зокрема, експерти спостерігали, що під час навчальних занять:
- учителі початкових класів краще володіють інформаційно-комунікаційними технологіями (цьому сприяє і краще оснащення відповідною технікою класів початкової школи), у базовій школі - уміння застосовувати ці технології продемонстровано на 60% відвіданих уроків, на 22% уроків учителі базової школи не зуміли застосувати ці технології;
- позитивно, що на більшості уроків (63% у початковій і 73% у базовій школі) добре налагоджена на уроці робота вчителя та асистента учителя для допомоги учням з ООП;
- на 62% уроках не проводилась робота щодо розвитку критичного мислення учнів - наскрізного уміння, від якого залежить поступ учнів не тільки у навчанні, а й житті загалом;
- на 50% уроків у базовій школі відсутня індивідуальна робота з учнями;
- на більшості уроків (64% відвіданих) відсутня робота над виробленням умінь учнів виявляти ініціативу, брати на себе відповідальність.
- Під час зустрічі зосереджено увагу на шляхах підвищення якості педагогічної діяльності в системі підвищення кваліфікації та методичної роботи закладів освіти.
Якість освіти безпосередньо залежить від якості прийняття управлінських рішень на всіх рівнях. Важливо ці рішення приймати своєчасно, виважено і обґрунтовано.Направду скажу, пишаюсь ВАМИ, дорогі освітяни Лівинецької громади! Вірю у Ваш потенціал заради НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ Не тільки школа ( за словами Івана ФРАНКА), а й УКРАЇНА «стоїть» УЧИТЕЛЕМ.
Іванна Власова