Громади Буковини формуватимуть соціальні паспорти
Головним завданням громад Буковини цього року є формування соціального паспорту. Такий підхід допоможе зрозуміти, якої допомоги та підтримки потребують мешканці.
Про це говорили під час онлайн-наради із представниками громад. У заході взяли участь правоохоронці, освітяни, працівники соціальних відомств та служби у справах дітей. Очолила його заступниця голови Чернівецької обласної державної адміністрації Ірина Ісопенко.
«Основою громади є її мешканці. На різних етапах життя кожен із них може потрапити у складні життєві обставини, будь-то хвороба, інвалідність, безробіття, малозабезпеченість, домашнє насильство, похилий вік чи шкода, завдана конфліктом. Тому в кожній територіальній громаді необхідним є розвиток та забезпечення надання якісних соціальних послуг», – зауважила Ірина Ісопенко.
Крім того, громадам необхідно також розробити план розвитку соціальної інфраструктури – створення центрів соціальних послуг, консультативних служб, притулків, надання денного догляду дітям, особам з інвалідністю тощо. Під час наради розповіли, як можна отримати державне фінансування на організацію таких закладів.
Обговорили також можливість створення на Буковині мережі центрів раннього втручання дітей від народження до чотирьох років. Такі заклади надають психологічну, соціальну та освітню допомогу малюкам, що мають порушення розвитку.
Громади Буковини цього року зможуть долучитися до пілотного проєкту «Вихователь безпеки». Ідеться про наявність у школах фахівців, що комунікуватимуть безпосередньо із представниками учнівського самоврядування, батьківської спільноти, адміністрацією та надаватимуть усю необхідну інформацію щодо того, як запобігти потраплянню дитини у ту чи іншу небезпечну ситуацію. Вони також реагуватимуть на випадки насилля чи булінгу.
Також Ірина Ісопенко наголосила, що найближчим часом у громадах слід провести просвітницькі заходи, котрі допоможуть запобігти випадкам суїциду серед підлітків.